Synnytyksestä palautuminen - kurssi

OHJEET VARAUSTA JA MAKSUA VARTEN SIVUN LOPUSSA! KURSSIAIKATAULUT NÄET TÄÄLTÄ!

Palautumisharjoittelu synnyttäneille on suunniteltu ja räätälöity tuoreille äideille heidän tarpeidensa ja kykyjensä mukaan. Synnytyksestä palautuminen kurssi pohjautuu HELLER konseptiin. Tunneilla harjoitetaan rauhallisesti, mutta tehokkaasti mm. lantionpohjan lihakset, syvät vatsa- ja selkälihakset sekä venytellään ja rentoudutaan. Jokaiseen tuntiin kuuluu pieni teoriaosa, sekä paljon hyödyllisiä vinkkejä, kuten oikean asennon löytäminen, imetysasennot, miten kannan ja nostan vauvaa, mitä teen, jos virtsa karkaa ja paljon muuta.

Tunnin keskipisteenä saa kerrankin olla äiti. Huomioimme tietenkin myös vauvat, mutta ensisijaisesti kyse on äidin palautumisesta, jaksamisesta ja hyvinvoinnista. Vauvatkin hyötyvät hyvinvoivasta äidistä.

Harjoitusten tavoitteet ovat:

  • ennaltaehkäistä kohdun-tai virtsarakon laskeumia
  • selän jännitys- ja kiputilojen vähentäminen
  • kohentaa kehon hahmottamis- ja rentoutuskykyä
  • ennaltaehkäistä rektusdiastaasit (suorien vatsalihasten pysyvä erkaantuminen)

Miksi palautumisharjoittelu on tärkeää synnytyksen jälkeen

Naisilla voi olla monenlaisia palautumisongelmia. Syynä voivat olla hankala synnytys, avustettu synnytys, monikkoraskaus, jne. Myös keisarileikkauksen jälkeen on hyvä osallistua. Lantionpohjanlihakset saattavat olla vaurioituneet, mikä taas vaikuttaa syvien ja stabilisoivien lihasten toimintakykyyn ja siten myös ryhtiin. Inkontinenssiongelmat ovat yksi yleinen oire lantionpohjan toimintakykyhäiriöistä. Oikeat harjoitukset edistävät myös synnytyksessä tulleiden haavojen ja repeämien paranemista. Liiallinen rasitus voi taas häiritä ja hidastaa paranemisprosessia. Sen lisäksi oikeaoppinen palautumisharjoittelu edistää kohdun palautumista, aktivoi pallean toimintaa ja vähentää veritulppariskiä.

Tule mukaan harjoittelemaan pienryhmissä ja palautumaan raskaudesta! Voit aloittaa harjoitukset noin 4 viikkoa synnytyksen jälkeen. Aloittaminen ei koskaan ole liian myöhäistä! Tunnit muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, jossa jokainen tunti pohjautuu edellisellä tunnilla opittuun.

Kurssin vetäjänä toimii Anna Doepel, joka on koulutukseltaan Urheiluhieroja, osteopatia opiskelija, RYT 200 joogaopettaja sekä STOTT Pilates ohjaaja. Lisäksi Anna on käynyt saksalaisen HELLER konseptin mukaisen Synnytyksen jälkeinen palautumisharjoittelu- koulutuksen. Anna on erikoistunut raskaana olevien, synnyttäneiden sekä vauvojen ohjaamiseen, valmentamiseen ja hoitoon.


OHJEET VARAUSTA JA MAKSUA VARTEN! Luethan ohjeet huolella läpi ennen kuin teet varauksen!

Kurssin hinta: eur 115,00 joka sisältää 7 x 60 min tuntia harjoitusta sekä kurssimateriaalin. Varaukset osoitteessa www.varaaheti.fi/organicspirit (Limen vihreä kurssi ja ensimmäiselle päivälle riittää).

varmistat paikkasi maksamalla kurssimaksun tilille FI35 1330 30001 13947 ja viitenumerolla 10427 (käytäthän maksaessasi viitenumeroa!).

Varaus pysyy järjestelmässä kaksi viikkoa ja ellei maksua ole suoritettu se poistetaan. Voit laittaa maksusta vielä viestin osoitteeseen ph.annadoepel@outlook.com.

Meillä käyvät myös liikuntasetelit ja niiden kortit sekä sporttipassi. Mikäli haluat maksaa paikan päällä liikuntaseteleillä tulee sinun maksaa kurssin hinnasta puolet 58.00 eur tilille. Voit myös käydä maksamassa hoitolassa etukäteen koko kurssin hinnan. Jos haluat maksaa lahjakortilla sinun tulee antaa seurantanumero ja mille summalle lahjakortti on kirjoitettu.

Peruutukset tehtävä 7 päivää ennen kurssin alkua jolloin maksu korvataan kokonaisuudessaan takaisin. Jos et pääse osallistumaan kaikille kerroille voit korvata kerrat äiti-vauva tunneilla.

Lisätiedot joogajapilates@organicspirit.fi